strondie

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av Jossan - 12 augusti 2013 20:27

Hej! Ikväll har jag pysslat lite med ljus. Jag har klätt om en tändsticksask och så skrev jag en text på den "Låt mig BRINNA", klädde också in lite av ett blockljus som jag skrev "Love" på. Och så skrev jag "Faith" och "Hope" på två värmeljus. 


Här kommer bilder :)

  

 

Jag hoppas att ni fått inspiration till att göra något fint med ljus nu! :)


Kramar //Jossan


#ljus #pyssel 


Av Jossan - 12 augusti 2013 18:07

Hej! För ett tag sedan bakade jag silviakaka, den blev verkligen god och gick åt otroligt fort. Alla i familjen älskade den! =) Här på bloggen kommer jag alltid att lägga ut bilder och recept på det gör :)


 


Receptet

Du behöver:

(1 st långpanna)
6 ägg
6 dl strösocker
3 dl vatten
6 dl vetemjöl
6 tsk bakpulver

Ströbröd till långpannan

200 g smör
2 dl strösocker
2 äggulor
4 tsk vaniljsocker
2-3 dl kokos

Ugn 175 grader C

Sockerkaksbotten:
Vispa ägg och socker riktigt poröst.
Tillsätt vattnet, mjöl och bakpulver.
Smöra en långpanna (20x30 cm) och "bröa" den med ströbröd.
Häll smeten i långpannan och grädda 15-20 minuter i nedre delen av ugnen, på 175 grader.

(stickan ska komma ut torr)
Låt svalna något.

Topping:
Smält smöret och ta av det från plattan, rör i strösocker och vaniljsocker. Låt svalna något innan du tillsätter äggulorna. Bred sedan toppingen över kakan och strö över kokos.
Låt toppingen stelna innan du skär kakan.


Lycka till! Många kramar//Jossan


#recept #baka #kaka

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag är en 19-årig tjej som älskar allt som har med pyssel att göra. Bloggen kommer mestadels handla om pyssel och bak- och matlagning.
Tack för att ni läser bloggen och kommentera gärna! :)
Kram

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Bloggerfy

Expose

Splinx


Skapa flashcards