strondie

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jossan - 31 augusti 2013 15:52

Här kommer lite bilder på vår lägenhet :)
Här är hallen:

Här är köket:

Vardagsrum / sovrum:

Och ett litet rum till som är som ett kontor :)

Många kramar //Jossan

Av Jossan - 26 augusti 2013 19:29

Hej! Tyvärr kommer jag inte kunna blogga så mycket på cirka tre veckor eftersom det kommer ta ungefär så lång tid innan vi får vårt internet. Tråkigt, men jag ska försöka blogga lite med mobilen ändå! :)

Imorgon börjar jag min praktik på caféet och det känns väldigt nervöst men det blir nog bra :)
Kram.

Av Jossan - 25 augusti 2013 08:53

Nu har vi flyttat men vi har inte fått internet än, så jag kommer inte att blogga fören jag får det.

Ha det så bra så hörs vi snart!
//Jossan

Av Jossan - 21 augusti 2013 15:56

Imorse bakade jag scones, det är enkelt att göra och gott blir det! :) Detta receptet använde jag:


Scones (Recept för 4 personer)

Du behöver:

7-8 dl vetemjöl

4 tsk bakpulver

1 tsk salt

100 g smör

3 dl mjölk


Såhär gör du:

* Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.

* Skär smöret i bitar och blanda ner det i mjölet. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa.

* Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg.

* Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 12-15 cm i diameter. Skär två skåror i varje kaka. Nagga kakorna med en gaffel.

* Lägg på bakplåtspapper och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter. Servera! :)


 


 


Många kramar //Jossan

 

Av Jossan - 21 augusti 2013 15:46

Jag var nyss på arbetsförmedlingen och när jag hade sökt ett jobb tyckte jag att jag förtjänade en liten rast, då gjorde jag denna:

Tyckte att den blev lite häftig! :)


Kram //Jossan 

Av Jossan - 20 augusti 2013 19:22

Har ni hört Veronica Maggios nya låt?! :) Jag älskar Veronica Maggio och denna låten tycker jag är jätte fin och bra. Lyssna och säg vad ni tycker :)


Många kramar //Jossan


#musik #maggio



Av Jossan - 20 augusti 2013 13:10

Hej! Nu är jag frisk igen, skönt! :) Här har det inte hänt så mycket. Men jag kan ju berätta att jag ska börja på en praktik nästa vecka. Jag ska vara på ett café här i närheten, det ska bli spännande. Men jag är såklart nervös..

Det kommer inte bli lika mycket bloggande nu när vi ska flytta, men efter det kommer jag att börja blogga mer igen!


Hoppas att ni har det bra, många kramar //Jossan

Av Jossan - 17 augusti 2013 15:14

Jag har blivit sjuk och kommer därför inte blogga förens jag blir frisk. Men jag hoppas att jag mår bättre snart!


Kramar

Presentation


Hej! Jag är en 19-årig tjej som älskar allt som har med pyssel att göra. Bloggen kommer mestadels handla om pyssel och bak- och matlagning.
Tack för att ni läser bloggen och kommentera gärna! :)
Kram

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Bloggerfy

Expose

Splinx


Ovido - Quiz & Flashcards